tisdag 5 februari 2013

Goaste Tussi!

Sitter här och funderar på var min kise är. Hon har varit ute en stund nu och i detta vädret är hon oftast inte ute så länge. Kollar ut och ser att grannarna är hemma så jag gissar att hon lite kärt har jamat sig in till dem. Hon brukar gå in där och sova en stund på deras soffa. Eller i en skön säng. Alla platser är bra om det bara är vid rätt tillfälle kisens liv. Katter är underbart speciella på sitt sätt. 
 
 
När vi var i USA kom min bror med dotter hit varje dag och gosade o lekte med Tussi. Lekte vet jag förresten inte, för att leka gör man bara när man själv vill och ibland är hon så segstartad så människans ork tar slut långt innan tanken på lek kommer fram riktigt. Även grannarna var involverade i kattpassningen här hemma, men efter en vecka flyttade hon in till dem. Sov över och verkade trivas alldeles utmärkt där. Skönt för mig/oss kan jag säga. Det dåliga samvetet lättar något då. Jag var nästan rädd att hon inte skulle vilja flytta hem igen, men det gjorde hon. Pust. Nu gör hon sina vanliga små semestertripper dit igen istället.

 
Jag älskar min kisevän så mycket! Hon är så fin och ett skönt stöd för mig på sitt eget lilla vis. Hon ger mig/familjen så mycket positivt! Tänk så många skratt och leende vi missat om inte hon vore här. Jag skulle kunna skriva en hel blogg bara om henne. Kanske jag skulle starta en......:) Jag är så glad att hon ville flytta hem till oss! Älskade goa Tussi!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar